GOOGLING – DNES v Malém divadle – vyprodáno

Máte další šanci – digitální gameska pro generaci youtube, totiž dramatická prvotina GOOGLING AND FUCKING, běží i v květnu v Malém divadle. Dnešní představení je vyprodáno, takže případně zkuste druhý květnový termín.

zdroj: Divadlo F.X.Šaldy

Youtube

Název dramatické prvotiny jednoho z nejmladších členů divadelního souboru je parafrází názvu hry britského dramatika Marka Ravenhilla Shopping and Fucking z roku 1996. Zatímco Ravenhill psal o generaci devadesátých let, posedlé konzumem, drogami a sexem, Dianiška píše o generaci své, generaci současných dvacátníků a pětadvacátníků, posedlé jedinou drogou, která umožňuje přístup k sexu i konzumu – internetem s jeho svatou trojicí Googlem, Facebookem a Youtubem. Jeho hra je koláží všudypřítomných chatů, spammailů, statusů a komentářů, z níž ponenáhlu vysvítá ústřední motiv – vztah mladé dvojice, prožívající svůj vztah na dálku, pouze prostřednictvím internetu. V Malém divadle měla 19. března 2010 světovou premiéru.

Dianiškova hra je po formální stránce velmi atypickým divadelním textem, s jakým se na našich jevištích nesetkáváme často. Spíše než jako pravidelné drama působí jako filmový scénář s rychlým střídáním scén a množstvím zvratů, s řadou odboček a zdánlivě nesouvisejících monologických pasáží, které ale společně vytvářejí silnou atmosféru světa nepřetržité informační výměny. Dianiškovou výhodou je jeho mládí, jeho přináležitost ke generaci, o níž píše a jíž dobře rozumí. Hru je tak možno vnímat jako svého druhu generační výpověď, určenou opět především vrstevníkům. K tomu patří i poměrně ostrý slovník a divadelní výrazivo.

Režie: Braňo Holiček
Hudba: www.youtube.com
Hrají: Tomáš Dianiška, Karolína Baranová, Barbora Kubátová, Vendula Svobodová

Tomáš Dianiška pochází z Banské Bystrice, vystudoval činoherní herectví na pražské DAMU; od roku 2008 je členem činoherního souboru divadla F. X. Šaldy. Zároveň spolupracuje s A-Studiem Rubín v Praze, kde byl nedávno uveden jeho text Příběh diskokrále 2: Návrat zlatých hochů, napsaný ve spolupráci s Petrem Kolečkem.

Režie se ujal Braňo Holiček, mladý student režie na katedře alternativního a loutkového divadla pražské DAMU. Působí jako kmenový režisér Studia Ypsilon, kde dosud realizoval tři autorské texty: Meeting Point, V sedmém pádu a Tmavomodrý svět (naruby) a podílí se na organizaci festivalu CUTE dramatiky tamtéž. Dále spolupracoval např. s Orchestrem Berg (B. Martinů – Podivuhodný let), Institutem Cervantes (scénická čtení současných španělských a portugalských her) či Divadlem Letí (M. Hvorecký – Slovenský inštitút). Jako herec hostuje v Činoherním klubu či Divadle na Vinohradech.